marató i mitja de l’Ardenya 2014

IMG_20141206_113805

Un altre any la marató de l’Ardenya em presenta el repte dels 63km. Segueixo amb la mateixa filosofia d’entrenament, o sigui que vaig fent, intentant estar sempre a punt per poder fer alguna animalada d’aquestes però sense orientar els “entrenaments” a res en concret. No és un objectiu principal per tant la idea aquest any era corregir errors comesos en l’edició passada. Continua llegint

que és la propiocepció?

unnamed

Molta gent ha sentit ja a parlar del treball de propiocepció tot i que molts encara no saben del tot a que fa referència. A grans trets la propiocepció és la capacitat que té el nostre cos de situar les seves parts sense necessitat d’utilitzar la vista, doncs fa ús de la informació que extreu dels propioceptors (n’hi ha molts i varis distribuïts per tot el cos en estreta relació amb el sistema nerviós) . Fa referència doncs a la consciència de posició estàtica, a la de moviment i acceleració i a l’acte reflex i tonicitat muscular. Ens dona la capacitat de crear el nostre esquema corporal i normalment el seu mal funcionament va lligat a algun tipus de disfuncionalitat motora. Continua llegint

test: estàs obsessionat amb el running?

obsesrunning

Està tant de moda això del running que cada cop hi ha més gent enganxada. Resulta fàcil Creuar la línia de l’afició a la obsessió . Per comprovar si lo teu amb el running ja és una obsessió respon a les següents qüestions i surt de dubtes:

1- un dia que tens programat córrer no surts a córrer: Continua llegint

runners sense flexibilitat

contortionist

Una de les grans oblidades en els nostres entrenaments sol ser la flexibilitat. Aquesta capacitat ens ha de permetre un major rang d’amplitud en els nostres moviments i per tant una major qualitat d’aquests. Continua llegint

entrenament de força per runners

IMG_20141029_080245

La força és aquella capacitat física que ens permet realitzar qualsevol moviment amb més o menys esforç. Lògicament si tenim més força, un mateix moviment ens resultarà més còmode. Per tant en una activitat com el running, aquesta “comoditat” ens ajudarà a que aparegui més tard la fatiga.

És clau doncs l’entrenament de la força combinat amb les nostres sortides. Hem de deixar enrere aquell pensament que ens diu que no entrenem força de cames perquè ja sortim a córrer o anem amb bici. Continua llegint

Integral Training Pç. Catalunya i Centre Cenit

fotoflyer

Anant per feina, des d’Integral Training Plaça Catalunya tenim una gran oferta per als que estigueu interessats en fer-vos socis del Centre Cenit de Girona. La tarifa bàsica de 36 euros mensuals sense quota de matrícula que inclou l’ús lliure de totes les instal•lacions i activitats dirigides.
Volia aprofitar doncs per parlar d’Integral Training plaça Catalunya. Es tracta de l’empresa de serveis esportius de la que actualment formo part. Continua llegint

entrenament en altura

IMG-20140926-WA0015

L’interès en l’entrenament en alçada ja ve de temps enrere. Al 1968 es van celebrar els JJOO a Mèxic (2240 msnm) i ja va ser objecte de controvèrsia, tant pel que fa al rendiment físic (disminueix gradualment a partir de certa alçada i beneficia a atletes que tinguin adaptació a l’altura) com per als resultats de certes proves ( degut a la menor pressió de l’aire, es contempla que per a proves de velocitat més curtes la resistència de l’aire és menor i afavoreix les marques, fins i tot em sembla que a partir de certa alçada ja no les donen per bones).

Degut a aquesta disminució de la pressió atmosfèrica, el nostre sistema circulatori li costa assimilar tot l’oxigen que conté l’aire i per compensar aquest dèficit comença a generar més EPO (eritropopeyina ) de manera natural, que estimula la creació de glòbuls vermells que són els encarregats de portar aquest oxigen. Continua llegint