Perquè millora el nostre rendiment amb l’entrenament?

Imatge

Que per millorar hem d’entrenar és a hores d’ara una obvietat. El que segurament no sàpiga tothom és perquè millora el nostre rendiment?, o més ben dit, perquè hauria de millorar?. Desprès d’aquest embarbussament ( trabalenguas), us vinc a parlar d’un dels principis fonamentals de l’entrenament que és el principi de supercompensació.

Aquest principi ens diu que desprès d’estimular l’organisme amb una càrrega d’entrenament, aquest respon mitjançant uns mecanismes d’adaptació orgànica, biològica i funcional que situen els nivells de rendiment per sobre del nivell inicial.

Amb la gràfica podem observar clarament aquesta adaptació.

En la zona taronja estem aplicant la càrrega d’entrenament, quan s’acaba, al inici de la zona vermella estem en el procès de regeneració. Si respectem aquesta recuperació arrivem a la zona de supercompensació ( color verd) on el nostre nivell de rendiment està per sobre del inicial.

En altres paraules, aquest principi respon a la dita popular; el que no mata engreixa o de l’anglès what doesn’t kill you makes you stronger, o sigui, que et fa més fort. Així hi ha dos opcions, o et mata (vindria a ser  fracassar en la consecució d’un objectiu) o et fa més fort ( que significa que assolim o estem en el camí d’assolir el nostre objectiu).

Així, de la mateixa manera que no tothom té perquè saber d’arquitectura, o de medicina, cuina, etc… no tothom ha de conèixer els principis de l’entrenament. Començar a entrenar sense coneixement de causa et pot portar a errar en molts aspectes. En casos greus pot comportar frustracions, lesions, baixades del rendiment, malalties,… És l’automedicació en el món de l’activitat física.

Per donar alguns exemples d’on podeu estar errant en el vostre entrenament intenteu contestar aquestes preguntes:

  • Quan de temps necessitem per recuperar-nos d’un entrenament amb peses? I d’una carrera continua de 45 minuts? I d’unes sèries de 10 x 200?
  • Com sabem quan hem d’augmentar la intensitat en el nostre entrenament? I el volum?
  • Durant quan de temps podem estar realitzant la mateixa rutina d’entrenament?

El principi de supercompensació només és una de les característiques que els entrenadors tenim en compte a l’hora de dissenyar entrenaments. Si us interessa en seguirem parlant. Si sou dels que aneu una mica més enllà de l’activitat física de manteniment i esteu realitzant qualsevol activitat amb l’ànim de  millorar, assessoreu-vos per tal de poder aconseguir els vostres objectius. Si no us podeu permetre un entrenador personal busqueu per internet que hi ha un munt d’informació. Sigueu crítics amb la informació que us trobeu. El que segur que no heu de fer es conformar-vos, estancar-vos i fer sempre el mateix. Als que penseu que sortint a córrer 3 vegades a la setmana 30 minuts anireu millorant indefinidament, un altre dia us presentaré el principi d’adaptació.

Gràcies per llegir!!!

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s