any nou, propòssits nous

Imatge

S’acaba un altre any i molts de nosaltres aprofitem aquestes dates per carregar-nos de propòsits i bones intencions per tal que el pròxim any sigui millor que el passat. Com sempre tindrem gent que es plantegen algun propòsit i el compleixen sense més, i tindrem gent a qui no li resulta tant fàcil. Possiblement l’error que hi hagi en els propòsits és que són poc específics. Hauríem de canviar propòsits per objectius i amb aquest post aprendrem algunes característiques bàsiques per adaptar els objectius a les nostres necessitats.

Ho farem amb un exemple, com a mi m’agrada, que serà a l’hora un petit experiment per comprovar l’efectivitat dels continguts del post, i em posarà a prova públicament. Com que es tracta d’un exemple serà feina de cadascú adaptar les pautes als seus objectius.

1)      PROPÒSIT

Jo ho centraré en la dinamització del bloc i el fansite (la pàgina de facebook d’Una Mica Més https://www.facebook.com/1micames ):

M’AGRADARIA QUE TAN EL BLOC COM EL FANSITE ANÉSSIN MILLOR

2)      ESPECIFITAT

Tenim un propòsit carregat d’objectius, els hem de detectar i tractar-los per separat.

Els casos més típics diuen; l’any que ve m’agradaria fer més esport, m’agradaria fumar menys, m’agradaria perdre uns quilos, m’agradaria viatjar més,… Són ambigus i no solem sabem per on agafar-los.

En el meu cas entenc  que perquè el bloc vagi millor, un dels objectius que haig de complir és que arribi a més gent:

 M’AGRADARIA QUE TAN EL BLOC COM EL FANSITE ARRIVÉSSIN A MÉS GENT.

3)      QUÈ EM FARÀ CONTENT?

En aquest cas és relatiu, quant més millor, però hem de ser realistes. M’agradaria arribar a tenir més de 1000 likes. És un propòsit ambiciós, sense aquesta qualitat moltes vegades no trobem la motivació per fer el que ens proposem.  Però també és realista si segueixo l’evolució que tenen altres blocs.

El propòsit va evolucionant i ara ja és:

M’AGRADARIA QUE EL FANSITE TINGUÉS 1000 LIKES.

D’aquesta manera tindrem un valor que serà la referència per comprovar si hem tingut èxit amb el nostre propòsit o no. Sense això estaríem navegant sense rumb.

4)      QUAN ESTARÉ CONTENT?

És necessari que ens marquem uns límits temporals per tal d’assolir els nostres propòsits i que no es perdin en l’oblit. Hem de tenir en compte de seguir sent ambiciosos i realistes. En el meu cas em posaré un any de marge.

Del propòsit inicial passem a tenir un objectiu concret amb una data límit;

M’AGRADARIA  QUE EL FANSITE TINGUÉS 1000 LIKES ABANS DEL DESEMBRE DE2013.

5)      LA IMPORTÀNCIA DEL CAMÍ

No puc treballar a cegues tot un any i esperar a l’últim dia per analitzar el procés.  Haig de posar petites metes repartides al llarg de l’any per tal d’observar si el meu objectiu es va complint tal i com espero o no.

Són els objectius parcials i els establim on nosaltres volem, tenint en compte sempre que han de seguir sent ambiciosos i realistes. Han de ser mini representacions dels punts 2 i 3. Seria bo que en tinguéssim sovint per tal de mantenir fresca la motivació però no tant sovint com perquè ens agoviem amb els resultats. Les observacions que obtinguem en aquests punts de control, són informació de primera mà per tal de adequar els processos que estiguem seguint per assolir l’objectiu i/o replantejar-nos ‘el  si fos necessari.

Jo posaré la primera meta amb 100 likes al final d’aquest any. El 100 l’he obtingut d’un petit càlcul amb el número de likes amb que ja conto, i els que em fan falta per arribar a 1000 dividit entre el temps que em queda aproximadament. I la primera data a final d’any una mica com a data simbòlica per acabar el que està essent un gran 2012.

Si aconsegueixo molts menys o molts més  likes dels que em proposo hauré de canviar l’estratègia  o replantejar-me els criteris tant temporals com quantitatius del meu objectiu.

Així el meu  primer objectiu parcial és:

M’AGRADARIA QUE EL FANSITE TINGUÉS 100 LIKES ABANS DEL 2013.

Ara ja hem vist com passar dels propòsits a objectius més específics, un pas senzill que ens facilita l’assoliment de l’èxit.  Ara toca analitzar, decidir i planificar els processos que haurem de seguir per tal d’aconseguir el nostre objectiu, o sigui, com ho faré per aconseguir els likes que em falten. Intentaré explicar-ne algun en un futur post.

Aprofito per demanar-vos a aquells que , si us ha interessat aquest post, col·laboreu amb el meu objectiu i premeu al like del fansite (https://www.facebook.com/1micames) i compartiu el post amb qui creieu que em pot donar el seu like també.

Finalment, recordeu que ho he explicat tot com un exemple i cadascú haurà d’adaptar el seu propòsit a la forma d’objectiu  i establir-se les els seus propis objectius parcials. També observeu que en tot moment, he deixat el meu objectiu en la forma M’AGRADARIA QUE… ja que ens traiem una mica de pressió de sobre. Tinc molt clar que m’agradaria aconseguir els 1000 likes que comentava, però també tinc molt clar que si no ho aconsegueixo no serà la fi del món.

DE VEGADES ÉS MÉS UN MUNT DE COSES FÀCILS QUE UNA SOLA DE DIFICIL.

SEMPRE ÉS MÉS UN MUNT DE COSES FÀCILS QUE CAP DE FÀCIL NI DE DIFICIL.

Gràcies per llegir!!!

Anuncis

Un pensament sobre “any nou, propòssits nous

  1. Retroenllaç: Recomanacions del mes | Club d'Esplai Bellvitge

Deixa un comentari

