un bon escalfament

Imatge

 

Un bon escalfament és aquell que ens predisposa per a la posterior activitat en les millors condicions per aprofitar al màxim les nostres capacitats físiques i eviti, en la mesura que sigui possible, el risc de patir una lesió.

Moltes vegades oblidem aquesta part de la nostra activitat física i això repercuteix en molts aspectes. En el cas de tractar-se d’una activitat competitiva, segurament no podrem  desenvolupar al màxim les nostres aptituds perquè haurem destinat una part de la competició a l’adaptació d’aquesta. 

En iniciar la competició amb la musculatura “freda”, correm un risc més alt de patir algun tipus de lesió. També cal observar que l’escalfament té efecte en la concentració, i aquest és un altre factor que repercutirà en el nostre rendiment.

En el cas de la gent que s’inicia en la pràctica esportiva, començar qualsevol activitat sense una preparació o adaptació prèvia, pot fer que s’arribi abans a un estat de cansament per no haver respectat el procés d’adaptació a l’esforç, a més de la resta de riscos que hem comentat abans.

Així doncs un bon escalfament, dependrà de l’activitat que ens disposem a fer, però a grans trets inclourà:

Activació aeròbica: podem realitzar una carrera continua o iniciar la pròpia l’activitat a una intensitat inferior i sense càrregues. Temps aproximat d’entre 3 i 5 minuts.

Mobilitat articular: exercicis per preparar les articulacions i els músculs que participen en els seus moviments. Podem fer rotacions, llançaments suaus o flexió-extensió de les articulacions. Donarem més importància als gestos que intervinguin en la activitat posterior. Duració d’uns 3 minuts.

Activació muscular: exercicis de tonificació amb auto càrregues per preparar als músculs a les futures càrregues de treball. Donarem importància en primera instància als grups musculars grans i que intervenen en la majoria dels moviments com són les abdominals, “squats” o “sentadilles” i flexions de braços. Seguidament exercitarem els músculs més específics que tinguin relació amb el gest tècnic de la posterior activitat. Duració aproximada d’uns 3 minuts.

Podeu observar que no fem els famosos estiraments en el moment de l’escalfament. Més enllà de les costums o manies de cadascun, no està demostrat que els estiraments previs a la activitat físico-esportiva augmentin el rendiment. De totes maneres, no és una crítica a qui si que en solen fer. També cal dir que s’ha d’anar en compte quan realitzem els estiraments posterior a la activitat física ja que durant aquesta haurem patit micro-rotures a les fibres musculars que amb un estirament inadequat es podrien agreujar. Segurament parlarem dels estiraments en un altre post ja que hi ha bastanta cosa a dir.

Finalment, heu de trobar el mètode d’escalfament que més s’adapti a les vostres necessitats, per això, heu de percebre les sensacions que teniu durant la vostra activitat física després de diversos tipus d’escalfaments. Quins exercicis heu realitzat? A quina intensitat? Quanta estona? Quanta estona heu tingut des que heu acabat l’escalfament i ha començat la vostra activitat?… Serà una informació que juntament amb la vostra rutina d’entrenament i els vostres hàbits alimentaris i d’higiene us guiaran a aconseguir el millor nivell de rendiment.

Gràcies per llegir i bona setmana santa.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s