córrer en dejú o no córrer en dejú

Imatge

Molts associen el dejú només a l’estona desprès de  dormir, però també ens podem trobar en estat de dejú al migdia i al capvespre si no tenim per costum de fer entre 5 i 7 àpats al dia. Per això molta gent que acostuma a fer esport a última hora de la tarda o ja entrat el cap-vespre, està practicant esport en dejú sense saber-ho.

Em centraré al fet de córrer en dejú als matins. Més enllà del debat sobre els beneficis o inconvenients que ens pot portar un entrenament en dejú, hem de valorar la funció que pot fer aquesta activitat física per nosaltres al llarg del dia. Molta gent es queixa de que no troba temps per fer esport, molts altres aprofiten aquestes primeres hores del dia per practicar la seva activitat física. Si aconseguim vèncer la mandra que ens fa enganxar els llençols, al matí ens trobem amb una ciutat poc transitada, uns camps i boscos que s’estan despertant, una pau que és difícil de trobar en altres hores del dia.

Un cop acabada la nostra sortida matinal i desprès de la dutxa, ens sentim frescos i més actius, disfrutem més de l’esmorzar i afrontem el nostre dia de manera molt més positiva.

Hem de seguir però unes petites indicacions que crec que són força importants a l’hora de realitzar aquest tipus d’activitat en dejú. Penso que un entrenament fet en dejú no potser un entrenament de qualitat ni de quantitat, ha de ser un entrenament de manteniment. Amb això vull dir que no recomano aixecar-se al matí i buscar el nostre millor temps, ni fer sèries, ni córrer massa distància o temps. Podem fer una sortida a un ritme còmode i de poca duració (jo com a màxim corro una hora). Per poder fer un entrenament de qualitat recomano esmorzar bé entre dos i tres hores abans de l’entrenament. I si es vol córrer una distància llarga, recomano portar a sobre algun tipus d’aliment sòlid ( barretes, fruita, un entrepà petit,…) i aigua o algun altre líquid.

Com a reflexió sobre entrenar en dejú o no, per a la gran majoria de corredors amateurs o aficionats, hem de tenir en compte que tenim altres obligacions i hem d’intentar compaginar-les amb la nostra afició. Per a molts és difícil trobar temps per anar a córrer i aixecar-se 40 minuts abans pot ser una opció per trobar aquest temps. No intenteu forçar la màquina sense combustible si no esteu ben preparats i recordeu que tot té els seus pros i els seus contres i cadascú ha d’escollir per si mateix el que més li convingui.

Gràcies per llegir.

 

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s