camino de santiago III

Molt content amb el meu Camino particular. Avui final del quart dia i ben sopat i tot a punt per anar a dormir, puc seguir amb el bloc aqui a l’alberg.

Els dos ultims dies han estat dues etapes duríssimes, de 150 i 160 km. La d’ahir va començar molt suau fins arrivar a un poble que es diu Villafranca Montes de Oca on comença una pujada llarga i dura a plat petit però en un entorn fantastic. Val a dir que el terreny no era complicat i va ser molt agraïda la posterior baixada. Més endavant, una altra pujada aquest cop en un terreny molt pedregós que em va obligar a baixar de la bicicleta un parell de cops ( i no baixo casi ni per dinar…), al costat d’una zona militar que em feia estar atent a trobar el millor lloc per fer passar la roda i evitar la caiguda tonta per no poder treure la bota del pedal automàtic a temps. Vaig seguir molt bé i molt animat pel bon temps fins a Burgos, on l’entrada a la ciutat és bastant lletja i llarga ( sort de la bici en comparació dels que van a peu que s’han de fer 10 km pel polígon ). Un avi molt amable em va fer de guia per la ciutat i al torcer un carrer i veure la catedral de sobte em va impactar, molt bonica. Vaig fer una cervesseta i un pinxo de morcilla de Burgos que eren obligatoris i vaig seguir. 

Per la tarda tot bastant bé excepte totes les pedretes del cami que al final de tants km són un mal de cap ( o més ben dit un bon mal de cul), el terreny era suau fins arribar a una pujadeta del 12% de desnivell que…bueno, Deu ni do…desprès la baixada era del 18% jajaja. Vaig seguir molt bé, pel costat del canal de Castilla (molt maco però molta pedra), i l’últim tram per carretera que passa paral·lela al Camino fins a un poble que es diu Villacalzar de Sirga on desprès de que els de l’Hostal que em volien cobrar 30 euros per dormir em diguessin que no hi havia res fins al següent poble, vaig trobar-hi un alberg molt acollidor ( Casa Aurea) on vaig passar la nit amb una noia italiana molt simpàtica. 

Avui he començat com vaig acabar ahir, seguint el Camino per la carretera i així durant 100km fins arrivar a Leon on he dinat. Camí no gaire bonic però tranquil. Desprès de Leon la cosa es torna més lletja en un tram que no recomano a ningú. Direcció a Astorga per la N-120, paral·lel del nou al Camino per evitar les pedres ja que lo que pitjor porto és el mal de cul. Mal indicat per sortir de León, i carretera lletja i molt transitada fins gairebé arrivar a Burgos. Un últim tram de camí força dolent també amb moltes pedres i força pujades que com a mínim t’allunyava de tots els cotxes que m’havien acpompanyat fins aleshores. 

De totes maneres, Leon i AStorga dues ciutats molt maques que em deixen ganes de tornar a visitar més endavant, dues etapes molt merescudes que em deixen molt a prop de Villafranca del Bierzo i Dragonte on hi tinc la familia que m’esperen demà per dinar (viam si hi arrivo). 

Avui paso la nit a Murias de Rechivaldo a l’alberg Las Águedas, evitant les ciutats com sempre, en un alberg que m’ha encantat, molt maco i amb gent molt hospitalaria, on ja he compartit sopar amb una parella murciana ( allà on hi ha tants camps de golf i tallen l’aigua a la gent), hem estat xerrant amb la gent de per aqui i ara, com ja he dit al principi, a punt de pillar el llit. 

Molt content amb l’experiència, és dur fer tant kms tenint en compte les alforjes, els camins, el cansament acumulat, l’anar parant a fer fotografies, menjar alguna cosa, disfrutar del paisatge, coneixer gent,…Molt emocionat de poder trobar-me demà amb la familia desprès de tant de temps, i d’estar cada cop més a prop de Santiago. 

Gràcies a tots per seguir el bloc, i animar-vos a fer el Camino, o fer el que tingueu ganes de fer i que sempre ho esteu deixant arraconat per més endavant. Perdoneu les faltes d’ortografia, pels que em coneixeu escric tant bé com parlo, i recomanar-vos els dos albergs d’avui i el d’ahir a Redecilla del Camino, que no ho vaig dir i crec que és important.

Anuncis

Deixa un comentari

