entrenament de força per runners

IMG_20141029_080245

La força és aquella capacitat física que ens permet realitzar qualsevol moviment amb més o menys esforç. Lògicament si tenim més força, un mateix moviment ens resultarà més còmode. Per tant en una activitat com el running, aquesta “comoditat” ens ajudarà a que aparegui més tard la fatiga.

És clau doncs l’entrenament de la força combinat amb les nostres sortides. Hem de deixar enrere aquell pensament que ens diu que no entrenem força de cames perquè ja sortim a córrer o anem amb bici.

Tenim vaires opcions per a entrenar la força de tren inferior:

treball de musculació amb peses o màquines

Clau per aconseguir millorar la força màxima i força resistència. Hem de tenir en compte quins mètodes utilitzem en quan a sèries i repeticions per tal d’incidir realment en el treball específic de força màxima i força resistència.

-pliometria

Per a activitats més explosives i en trail-running per ajudar-nos en els desnivells. Treball de força reactiva i potència. Per realitzar-lo ens deixaríem caure des de certa alçada per a continuació realitzar un salt o una sortida explosiva. Hi ha diversos mètodes per treballar-la i no avorrir-se.

-treball funcional

Exercicis que comportin la mobilitat de varis grups musculars simultàniament i de forma harmònica. Treballa sobre la coordinació Inter muscular i l’estabilitat del Core afavorint a les sinèrgies musculars correctes. Això ens permet millorar pel que fa als trails més tècnics i amb terrenys complicats.

-propiocepció

El treball per reforçar les nostres articulacions. Es realitzen els exercicis sobre superfícies inestables (bossu, fitball, matalàs,…). La tendència del nostre cos a equilibrar-se estimula el treball articular en molta més amplitud que en una superfície estàtica. Alguns exercicis també treballen sobre l’estabilitat del Core. S’hauria de tenir en compte de no utilitzar aquest treball amb intensitats molt altes en esportistes que no en tinguin pràctica ni utilitzar-lo com a mitjà per treballar la força màxima.

-tècnica de carrera

Aquests exercicis persegueixen transferir tot el treball de força a l’especificat de la nostra disciplina. Solen incidir sobre la potència (treballant-los al principi de la sessió) i sobre la resistència (intentant mantenir la qualitat del gest tècnic al final d’una sessió).

Val a dir que per a un entrenament més holístic s’ha de tenir en compte treballar totes les capacitats de forma variada i ajustar els nostres entrenaments als nostres objectius.

Gràcies per llegir.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s