runners sense flexibilitat

contortionist

Una de les grans oblidades en els nostres entrenaments sol ser la flexibilitat. Aquesta capacitat ens ha de permetre un major rang d’amplitud en els nostres moviments i per tant una major qualitat d’aquests.

No n’hi ha prou amb fer quatre estiraments desprès de la nostra sortida de running. Amb els estiraments post entrenament aconseguim una tornada a la calma més progressiva i per tant afavoreix a una millor recuperació. Pel que fa a la millora de la flexibilitat, amb aquesta pràctica es limita a aquests breus moments que se sol dedicar desprès de còrrer a estirar principalment quàdriceps, bessons i isquiotibials.

Personalment recomano incloure sessions de flexibilitat a la nostra rutina d’entrenament de manera que passi a formar part d’una de les nostres activitats esportives quotidianes.

Es pot optar per diferents pràctiques per treballar la flexibilitat, algunes específiques d’aquesta qualitat com els estiraments (dinàmics, estàtics, streching, PNF,…) i d’altres que afavoreixen la millora d’altres qualitats alhora que la flexibilitat com el pilates, yoga, gimnàstica hipopressiva,…

Tenint en compte que la flexibilitat és una qualitat involutiva, és a dir que empitjora amb l’edat, només amb un treball constant d’aquesta aconseguirem beneficis i mantenir una condició física òptima.

La millora de la flexibilitat ens comportarà una millor postura afavorint la disminució de dolors. De cares al rendiment esportiu una major amplitud de moviment ha de comportar una major assimilació del treball de força que ens permetrà retardar l’aparició de la fatiga muscular. La qualitat de la tècnica de carrera també augmentarà i tindrem menys risc de patir lesions. Treballant a partir del yoga o el pilates per exemple millorarem també la nostra estabilitat del core, coordinació intra i intermuscular i tècniques de respiració i relaxació.

En resum, amb el treball de flexibilitat hi ha molt a guanyar i res a perdre, tant a nivell esportiu com en qualitat de vida, per tant val la pena dedicar-hi el temps que es mereix.

Gràcies per llegir.

foto de http://themindbodymoderate.com

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s